CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Myspace Comments, Emo Comments at WishAFriend.com

Thursday, December 8, 2011

Muhasabah Diri

Assalamualaikum......


Malam ni malam jumaat kan... Malam ni tiba-tiba timbul rasa nak muhasabah diri... Yela, dengan apa yang berlaku sepanjang tahun ni, macam-macam aku tempuh... Tahun baru pun makin dekat, adakah tahun ini, semua hajat yang aku inginkan tercapai??? Dan adakah tahun ini, merupakan tahun untuk menguji kesabaran diri??? hurmmm... tidak mengapa, baik buruk yang berlaku ke atas diri aku sepanjang tahun ini besar hikmahnya... :)

Memang amat besar dugaan yang aku lalui sepanjang tahun ni, aku ditimpa kemalangan 4 hari bulan ramadhan..huhu...Tipula kalau aku tidak rasa kehilangan, memang aku rasa kehilangan masa tu...hilang harta benda... huuhuhu.... tapi disebalik kesedihan yang aku alami, aku telah dikurniakan seorang yang bergelar sahabat... Dia lah yang sentiasa memberikan aku sokongan, memberikan aku nasihat untuk aku bangun semula... sehingga sekarang, sahabat ini sentiasa memberikan aku sokongan sekiranya aku menghadapi masalah... betullah orang kata, kawan mudah nak cari tapi sahabat amat-amat payah untuk kita temui... Tapi Alhamdulillah, amat besar hikmah yang aku perolehi disebalik kejadian yang berlaku ke atas diri aku tanpa sedar...

Terima kasih Teman :)

Tahun depan tak tahu lah apa khabarnya..... sebelum kita memikirkan masa depan, baik kita memikirkan masa kini yang belum tentu baik atau buruk akhirnya

Berusaha untuk selalu berfikir positif dan optimis dalam semua kesulitan ,Jangan terobsesi pada pengalaman masa lalu atau masa depan, tapi tataplah masa kini. Masa lalu sudah lewat, tak akan kembali lagi, masa depan itu belum terjadi jadi kita tak tahu apa yang terjadi dan akhirnya hanya berangan berharap sesuatu, tapi di masa kinilah, kita harus menentukan dan membuat keputusan terhadap diri kita.

Peganglah kata-kata ini sebagai muhasabah diri... Memang akan aku pegang kata-kata ini... :)

1 comments:

Anonymous said...

1st

Kiss The Rain

I Love the Way You Love Me